Atasi Masalah Rabun Mata Dengan Fitokimia Dari Sayur Dan Buah

Teringat waktu kecik-kecik saya sangat teringin nak pakai cermin mata. Nampak macam kelasss gitu…tapi bila dah besar dan faham kenapa orang tu pakai cermin mata memang sebolehnya tak nak pakai. Tapi sebenarnya saya ni rabun malam. Bila malam je nampak macam kelam dan kelabu. Bila pegi check power tak ada la tinggi sangat tapi buat jugak cermin mata untuk stanby bila drive waktu malam. Seriusly rimasnya la pakai cermin mata ni…hurmm

Selain amalkan makanan seperti carrot yang terkenal untuk masalah mata saya jumpa satu supplement yang memang khas untuk mata! Sebenarnya bukan lobak merah sahaja baik untuk mata malah banyak lagi tumbuhan dan sayuran yang baik untuk mata. Dan sebenarnya ada 6 fitokimia yang memberikan kesihatan untuk mata iaitu Lutein, Lycopene, Beta Carotene, Alpha Carotene, Astaxanthin, dan Zeaxanthin.

Tetapi kita cuma kenal lobak merah sahaja…lobak merah kaya dengan beta carotene sebab itu ia bermanfaat untuk mata. Jom kita berkenalan dengan Carotomax Shaklee dengan kebaikan 6 variati karotena dari rangkaian sayuran dan buahan.

Makanan Untuk Mata

Apakah Itu Carotenoid/Karotene?

Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada lobak, tomato dan sebagainya. Lobak, kentang, bayam, tomato adalah antara sumber kaya dengan carotenoid.

Apakah fungsi dan kebaikan carotenoid?

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas

2. Sumber Vitamin A terbaik

3. Meningkatkan sistem imunisasi

4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Carotomax Shaklee

CarotoMax Shaklee terhasil daripada 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidant antaranya rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, kentang dan minyak sawit.

ekstrak carotomax

Antara Rangkaian Sayur Dan Buah Diekstrak Untuk Carotomax

 

Secara purata, badan kita menyerap kira-kira hanya 8mg karotenoid, lutein, likopena, dan beta carotena. Carotomax Shaklee membekalkan lebih 13mg karoteniod berfaedah ini.

Manfaat Utama Carotomax Shaklee:

1. Lebih Selamat Dari Vitamin A

Penemuan vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan

2. Mempertingkatkan Penglihatan

Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.

3. Meredakan Penyakit Kulit

Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.

4. Melindungi Epithelial

Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

5. Melawan Kanser dan Oksidasi

Pengambilan kerap beta karotena mengukkuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

6. Menghalang Infeksi

Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema.

7. Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat

Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga panghasilan sperma yang sihat.

Carotomax

Mengapa CarotoMax?

Mengandungi 6 fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.

1. Alpha Carotene ~ Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan.

2. Beta Carotene ~ Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

3. Lycopene ~ Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.

4. Astaxanthin ~ Pigmen di dalam alga & fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.

5. Lutein ~ Menyekat katarak, AMD (age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur), glaukoma.

6. Zeaxanthin ~ Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara ovari, endometrial dan serviks

Kandungan Carotomax

Mampukah kita untuk mendapatkan khasiat umpama 1 hidangan Carotomax ini? Yang pasti adalah Carotomax ini adalah nutrisi terhebat untuk kesihatan mata dan ia adalah alternatif semulajadi untuk mengatasi masalah rabun.

Ingin bebas dari cermin mata? Memang patut cuba ini! Dengan harga RM74 sebotol dengan 30 kapsul ia adalah teman semulajadi mata korang!

Hubungi saya untuk pertanyaan dan pembelian,

Aniey Yusoff

sms/whatsapp : 013.777.3122

emel : aniey434@yahoo.com

COD : Setiawangsa, Sri Rampai, Wangsa Maju dan kawasan sekitar

You may also like...

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.