Bagaimana Nak Hilangkan Kulit Kusam Dan Jerawat Bernanah Yang Menjadi Mimpi Ngeri Setiap Hari

Memiliki kulit wajah yang putih, licin, berseri dan bebas dari sebarang jerawat merupakan impian seluruh manusia yang bergelar wanita. Normal mode la kiranya..wanita dan kecantikan kan berpisah tiada. Selain ingin kelihatan cantik sebenarnya ada perkara yang lebih penting dari itu iaitu KEYAKINAN!

Keyakinan takkan datang andai kulit muka sendiri kusam, hitam dan berjerawat. Jerawat pulak siap pakej sebesar bola golf yang hampir nak keluarkan nanah. Tak payah tuding jari pada orang, tanya diri sendiri andai ada kenalan kita yang mukanya teruk berjerawat sedikit sebanyak memang akan pandang semacammm je. Kalau jerawat sikit-sikit tu biasa lagi tapi kalau yang dah bernanah rasa nak jauhkan diri pun ada.

Bukan seorang tapi dah ramai mengadu kulit muka dulu ok je tapi lepas cuba produk X, Y dan Z yang famous terus kulit merana. Merah bagai dipanggang bara api, jerawat berduyun-duyun naik. Minggu lepas ada seorang adik hubungi bagitau kulit muka dia rosak selepas pakai produk sekian…sekian. Lepas dia hantar gambar..mak aihh teruk betul mukanya. Adik ni baru berusia 14 tahun! Ghairah sangat nak cantik produk ada merkuri pun sanggup pakai!

Penggunaan Merkuri Dalam Produk Kosmetik

Selain faktor murah, merkuri digunakan secara berleluasa dalam kebanyakkan produk kosmetik kerana kesan pantasnya sebagai agen pemutih dalam ‘memutihkan’ kulit dengan cara menghalang pembentukan melanin menjadikan tona kulit lebih cerah.

Semua wanita wajib ambil tahu kesan buruk penggunaan produk mengandungi merkuri terhadap kesihatan kita di masa hadapan. Antara kesan utama merkuri bukan organik yang terkandung dalam pencerahan kulit sabun dan krim adalah kerosakan buah pinggang. Merkuri dalam produk mencerahkan kulit juga boleh menyebabkan ruam kulit, perubahan warna kulit dan parut, serta pengurangan rintangan kulit untuk jangkitan bakteria dan kulat. Kesan lain termasuk keresahan, kemurungan atau psikosis dan neuropati perifera.

Berhati-Hati Memilih Produk Kosmetik

Sentiasa menyemak label produk sebelum membeli. Produk terkenal bukan ‘tiket ekspress’ untuk kita mudah terpedaya.

Bacaan lanjut :

Dr Zubaidi 

Majalah Sains

Jangan pula kita meletakkan kesalahan pada produk kosmetik andai suatu ketika selepas ini kulit kita bermasalah setelah menggunakan produk yang mengandungi bahan bahaya. Diri kita sendiri yang patut dipertanggungjawabkan atas keTIDAKprihatinan kita mengenai bahan racun dalam produk kosmetik. Lambakan produk kosmetik masa kini lebih bersifat kepada keuntungan semata tanpa mengambil kira keselamatan pengguna.

Kalau kita nak mengadu masalah kulit kita setelah menggunakan produk mereka, agak-agak ada orang akan layan tak? Nak mengadu kat siapa pun kita tak tau sebab dulu main beli je kan kat FB setelah seller beria duk promote dan kita pulak tak senang duduk tengok testimoni kononnya pengguna produk itu yang berkulit putih melepak bak kulit telur.

Sudahnya kulit bertambah teruk, jerawat batu sebesar alam berlumba-lumba duk keluar kat muka, bernanah dan meninggalkan parut kawah gunung berapi pulak kat muka.

Takut nak guna sebarangan produk? Sama dengan KakNi sendiri gila takut nak pakai produk untuk muka atau pun untuk makan kalau tak tau apa bahan kandungan yang buat produk tersebut. Memang kita patut takut tambahan banyak pulak produk yang main timbang kati bancuh belakang rumah je dan jual beria.

Pastikan kita membeli produk yang terbukti keberkesannya dari hasil kajian bukan sekadar testimoni sahaja. Produk terbukti dan yang ada landmark study bukan sekadar claim bagus saja.

Set Jerawat Dan Kecantikan Kulit Shaklee

Inilah produk untuk masalah jerawat dan mencantikkan kulit yang terbukti selamat dari Shaklee.

Kebaikan Set Bunuh Jerawat Dan Cantikkan Kulit Ini

1.Vivix

  • Dengan kuasa antioksidan Vivix membaiki sel rosak
  • Gantikan sel baru
  • Menyingkirkan toksin

2. Vit E

  • Antioksidan
  • Mengawal dari kerosakan sel
  • Memperbaiki struktur kulit rosak

3. ESP 

  • Memperbaharui sel-sel kulit agar lebih sihat
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Mencerahkan kulit

4. Vitamin C Sustained Release

  • Meningkatkan sistem imun
  • Membina kolagen
  • Melicinkan kulit
  • Memutihkan kulit

Ayuh licinkan dan gebukan kulit kita! Beli online kat link esell di bawah :

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Pembelian sebarang produk dari blog ini korang berhak dapat konsultasi eksklusif dari KakNi. Jadi, jangan lupa hubungi KakNi!

Aniey Yusoff

ID : 887558

Sms/Whatsapp : 0137773122

COD : Wangsa Maju Keramat AU

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge