Cara Menghilangkan Gatal Di Muka Akibat Resdung

Mak aii dia datang dah. Bermula dari hidung merayap sampai ke dahi, turun ke pipi lepas tu bersin tak henti berkali-kali. Terseksa yang amat, rasa nak buat kerja pun tak selesa.
Situasi macam ni amat kerap sangat saya alami. Dalam seminggu ada la dalam 3 kali tanpa henti. Kadang-kadang bersin dari lepas subuh sampai ke malam. Selsema memang tak payah cakap, seminggu sekali wajib selsema.
flower

Pengalaman Jumpa Pengamal Perubatan Tradisional

Saya pernah ikut sepupu jumpa pengamal perubatan tradisional atau bahasa mudahnya bomoh resdung la. Mula-mula cakap dalam hati ye ke boleh keluar ulat resdung ni bak kata sepupu saya boleh nampak keluar ulat.
Percaya tak percaya ikut la jugak sepupu pegi cuba rawatan tradisional. Macam biasa la asapkan hidung pakai kertas khas. Err tapi saya tak nampak pun keluarnya ulat resdung tu huhu
Sekali tu je la saya buat rawatan tradisional pun. Dan selepas tu episod kegatalan muka dan hidung ni terus la menghantui diriku sampai la satu hari di Facebook..

Set Menyusu Shaklee

Bermula dengan membeli set menyusu lengkap Shaklee dari seorang kawan SID di Facebook hidup saya berubah. Dalam set menyusu ni ada Alfalfa, ESP, Vitamin C, Ostematrik, Vitalea dan B-Compleks.
Saya perasan kesihatan saya bertambah baik kerana :
1) saya dah jarang kena demam atau selsema
2) bersin-bersin dah tiada
3) ajaib! Gatal hidung dah hilang!
Rupanya bila ditanya tentang set resdung shaklee pada kawan saya tu, dia bagitau set resdung ada Alfalfa, Vitamin C dan B-Compleks. Allah! Alhamdulillah!
Istimewa kan vitamin Shaklee ni. Amik set untuk bantu proses penyusuan tapi resdung pulak hilang. Tak pelik pun sebenarnya sebab cuba kita tengok manfaat satu-satu vitamin itu sendiri.

Kebaikan Set Resdung Shaklee

Manfaat Alfalfa

  • menyingkirkan toksin dari badan
  • detokskan darah
  • bekalkan nutrien penting untuk metabolisme tubuh
  • mencuci hati, darah dan usus
  • memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif
  • melawan alahan

Manfaat B-Compleks

  • memelihara sel darah merah yang sihat dan antibodi
  • melegakan masalah saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
  • detoksifikasi dan meredakan alahan
  • mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan dengan melancarkan darah dan menukar makanan kepada tenaga

Manfaat Vitamin C

  • menguatkan sistem imun
  • detokskan badan
  • mencantikkkan kulit
  • memperbaiki peredaran darah
  • mengekalkan kapilari darah yang sihat
  • mencegah hidung berdarah
  • antioksidan yang tinggi yang bertindak menghapuskan radikal bebas

Jadi kalau korang ada masalah resdung yang belum dapat diubati sangat-sangat mensyorkan mencuba set resdung shaklee ni. InsyaAllah dengan panduan dari saya, korang mampu bebas dari resdung.

Love To Share About Health

Aniey Yusoff

0137773122

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge