Cara Menghilangkan Jerawat Di Belakang Badan Dengan Bioflavanoid Supaya Kulit Tidak Gatal Dan Bernanah

Masalah jerawat di belakang badan memang sangat membuatkan rasa tidak selesa. Saya sendiri sebelum ini penuh jerawat pasir yang kecil-kecil di belakang badan. Bila berpeluh atau tersalah makan menanggunglah rasa gatal yang tidak dapat digaru. Bayangkanlah macam mana nak garu kalau tangan pun tak sampai nak garu. Sampai satu tahap rasa nak gi beli penggaru di belakang badan yang ada jual kat kedai tu huhu…

Sehinggalah saya mengamalkan pengambilan vitamin C dengan bioflavanoid. Saya mula perasan yang masalah jerawat mula berkurangan malah kulit juga jadi licin dan bersih! Sejak tu memang tak pernah tinggal lagi ambil vitamin C ni sebiji setiap hari dan kadang-kadang 2 biji setiap hari. Banyak kelebihan yang saya dapat, selain kulit bersih dari jerawat, masalah Gusi Berdarah hilang…demam, selsema dan resdung juga tak berani nak bertandang. Ketahui Tips Cegah Resdung Secara Semulajadi

Jerawat Badan

Apa itu Bioflavanoid

Bioflavonoids merupakan satu kumpulan sebatian semula jadi di dalam tumbuhan, yang bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan antioksidan. Juga dikenali dengan nama vitamin P yang disebut juga Flavonoid yang merupakan pigmen yang larut dalam air. Bioflavonoid dapat bekerja dengan baik dengan hadirnya Vit B6, Vit C, Vit E, Tyrosine, Kalsium dan Zinc. Ia berfungsi sebagai antioksidan di dalam tumbuh-tumbuhan.
health-benefits-of-bioflavonoids

Apakah Manfaat Bioflavanoid Kepada Kesihatan Kita?

  • membantu melancarkan pengaliran darah dengan menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah)
  • membantu vitamin C dalam menjaga collagen agar tetap dalam kondisi sihat, membantu penyerapan dan penggunaan optimum vitamin C
  • bekerja bersama vitamin c dalam mencegah oksidasi
  • menghalang hipertensi
  • mengurangkan pendarahan
  • mencegah kerosakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung
  • membentuk pelindung terhadap jangkitan
  • dapat mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang
  • merupakan antioksidan, pencegah pembentukan radikal bebas.
  • mencegah terjadinya serangan penyakit jantung coronary dan stroke

Vitamin C Sustained Release Dengan Bioflavanoid

Antara kelebihan bioflavanoid yang ada dalam vita-c plus Shaklee :

  • Supaya vitamin c digunakan dengan optimum di dalam badan manusia
  • Memperlahankan pemusnahan vitamin c yang berlaku sangat cepat dalam badan manusia (vitamin larut air)
  • Meningkatkan keberkesanan vitamin C sebagai antioksida yang kuat

Vitamin C

Rupanya bukan saya sorang je yang ada masalah jerawat ini. Ini testimoni dari salah seorang pengguna setia SR Vitamin C. Sebelum ni beliau mengalami jeawat yang sangat teruk di belakang badan. Beliau sangat tidak selesa terutama bila cuaca panas dan berpeluh. Alhamdulillah…kini dah bebas jerawat di badan malah kulit jadi lebih licin, cerah dan bersih.

Testimoni Jerawat Di Belakang Badan

 Memang berlambak vitamin c di pasaran kan? Nak tahu cara bagaimana nak pilih vitamin c yang terbaik tanpa kesan sampingan negatif di kemudian hari? Jom ketahui Panduan Memilih Vitamin C .
 Korang ada masalah sama macam kami? Boleh cuba SR Vitamin C ni. Harga cuma RM92.50 sahaja untuk penggunaan maksimum 6 bulan. Hubungi saya untuk pertanyaan dan bantuan :

Aniey Yusoff

sms/whatsapp : 013.777.3122

emel : aniey434@yahoo.com

COD : Setiawangsa, Sri Rampai, Wangsa Maju dan kawasan sekitar

You may also like...

5 Responses

  1. Daud Mohamad says:

    thank sudi kongsi tips ni sis 🙂

  2. permatamama says:

    KALAU JERAWAT MULA NAIK MEMANG VITAMIN C NI ADALAH SUPPLEMEN WAJIB. BEST

    • Ibu3A says:

      Memang wajib amik la vitamin c ni kalau tak hidung dan muka mula gatal..mmg byk membantu vit c ni..best kan!

  3. Farrah MF says:

    Bagusnya produk ni 🙂
    Farrah MF recently posted…Wordless Wednesday – My Craft PunchesMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.