Tak Semua Vitamin C Itu Baik Untuk Kulit Yang Putih

Sebut vitamin C rasanya semua orang tahu bahawa vitamin C baik untuk kulit yang putih dan cerah. Berebut-rebut orang mencari vitamin C yang paling baik untuk mereka. Berlambak-lambak jugak iklan tentang vitamin C ni. Vitamin C 500mg la 1000mg la, vitamin C organik la malah macam-macam lagi. Ada tu saya ternampak peniaga mempromosikan vitamin C dalam botol tanpa packaging, tanpa label apa-apa malah hanya botol ‘bogel’ sahaja.

Hurmm…risau dan takut sebenarnya mana entah datangnya vitamin C tu. Kelulusan KKM tak ada, label kandungan tak ada, malah tanda halal apatah lagi. Korang sanggup ke nak beli? Saya kongsikan sebab rasa terpanggil nak didik pengguna agar sentiasa bersikap berhati-hati dan sentiasa prihatin dengan setiap benda yang kita makan. Tak risau ke korang membeli barang yang kita tak tahu apa kandungannya? Bahan kimia? Bahan berbahaya? Ada campuran steroid? Campuran beracun? Silap membeli kita yang menerima padahnya.

Sebagai contoh, peniaga mengakui produknya berkesan dan putih seawal 3 hari…amboi pantasnya! Bahan apa yang terkandung tu. Mungkin kesan itu menggembirakan korang tapi kena ingat yang kesan jangka masa panjang adalah lebih menakutkan! Risiko kanser kulit? Kerosakan organ dalaman? Kulit muka yang melecur? dan macam-macam lagi kesan buruk.

Mungkin artikel ini berguna untuk korang bagaimana nak pilih vitamin C yang terbaik. Baca Panduan Memilih Vitamin C Yang Selamat Supaya Tiada Kesan Sampingan

Vitamin C Pilihan Jutaan Rakyat Malaysia

Fenomena terhangat adalah semestinya Vitamin C Sustained Release Shaklee. Pilihan setiap keluarga rata-rata di Malaysia. Mereka pilih jenama yang mempunyai kajian klinikal ciptaan saintis. Tak percaya?

Testimoni Jutawan

 

Testimoni Jutawan 1

 

Testi Jutawan3

 

Testi Jutawan2

 

Testi Jutawan1

 

Malah mereka ini bijak memilih vitamin yang paling selamat tanpa kesan sampingan. Setiap keluarga pasti wajib memiliki sebotol vitamin C ini.

Kenapa Mesti Pilih Vitamin Shaklee?

  • Sentiasa Selamat Dan Berkesan
  • Lebih 83000 ujian kualiti setiap tahun
  • Menjalankan lebih 350 ujian ke atas bahan-bahan botani yang baru
  • USD 300 juta dilaburkan untuk R & D
  • Landmark Study
  • Dicipta oleh saintis
  • 54 pingat emas Olimpik yang dimenangi oleh atlet yang mengguna produk shaklee
  • Tiada perisa tiruan
  • Tiada pemanis tiruan
  • tiada ujian haiwan
  • tiada bahan kimia
  • Pembungkusan bebas Bisphenol-A, phthalates dan dakwat toksik
  • Mengguna bahan kitar semula

Pilihlah Tanpa Ragu

Vitamin C

 

 

Ini juga adalah adalah antara vitamin wajib saya setiap hari sejak 2 tahun yang lalu. Memang best! Dengan pengambilan yang konsisten dan berterusan jerawat pun tak berani nak singgah πŸ™‚ Kulit rasa licin jerr…malah vitamin C ini juga memberikan perlindungan imuniti badan menentang penyakit dan mencegah kanser.Β Nak kulit putih bebas jerawat dan jeragat? Pun boleh.. baca juga Kebaikan Vitamin C Sustained Release Untuk Kulit Putih

Apalagi uollss jom pilih vitamin yang selamat dan dipercayai πŸ™‚

~Love To Share~

Aniey Yusoff

SMS/whatsapp : 013.777.3122Β 

SID Wangsa Maju, Setiawangsa, Sri Rampai dan kawasan sekitar

You may also like...

5 Responses

  1. Tiada jalan pintas untuk lebih sihat dan menawan. Tersilap, jadi penyakit pula kan..
    SentiasaPanas recently posted…Google Perkenalkan Logo TerbaharuMy Profile

  2. asraff says:

    vitamin C perlu diambil dalam kuantiti yang seimbang kerana kalau berlebihan akan memudaratkan kesihatan…..
    asraff recently posted…Jawatan Kosong Pegawai AirAsia September 2015My Profile

  3. vitamin C yang baik akan meremajakan kulit kita supaya lebih halus dan cantik…..
    berita semasa online recently posted…20 Teksi Paling Unik dan Hebat Seluruh DuniaMy Profile

  4. Kiera Sakura says:

    saya pun makan yang ini πŸ™‚
    Kiera Sakura recently posted…Taman Tasik TaipingMy Profile

  5. Memang sekarang banyak betul vitamin dalam pasaran claimed mampu putihkan kulit dalam masa yang singkat. Padahal tak tahu kandungan apa dalam tu yang menyebabkan boleh putih secara singkat tu. Bahaya betul.
    Nurul Shahira recently posted…My first ever blogging jobMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge