Vitamin Ini Wajib Ada Di Setiap Rumah Di Malaysia

Hari-hari aku kaya dan berjaya dunia dan akhirat

Apa kaitan pulak ayat atas ni dengan tajuk entry kali ni. Haaa ayat ni nak bagi hint kalau saya ni kaya dan berjaya nak bagi korang free je vitamin wajib untuk setiap keluarga di Malaysia ni. Alhamdulillah..untung korang. Sama-sama aminkan ye. Tapi vitamin apa tu?

1 keluarga 1 Vitamin C

Ye. Paling nak sangat supaya setiap keluarga di Malaysia ni amalkan vitamin C sustained release. Paling korang malas atau paling tak pernah amik apa-apa supplement pun sekurang-kurangnya amik vitamin C. Sangat banyak manfaatnya dan semua pulak boleh amik. Kanak-kanak boleh amik vitamin c kunyah untuk kanak-kanak.

photo_2016-11-27_07-54-45

Kenapa Pilih Vitamin C? Jom kita tengok apa manfaat dia

1. Membentuk Kolagen iaitu sebatian asas otot, gusi, rangka dan tulang rawan
2. Memperbaiki Simptom Pendarahan. Kurang vitamin boleh menjadi penyebab gusi berdarah, kulit lebam, luka lambat pulih, kulit kasar dan kusam.
3. Peningkatan Sistem Imun. Semua orang tau amik vitamin c untuk kuatkan system imun supaya tak mudah diserang demam, selsema, resdung dan sebagainya.

4. Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel
darah putih menentang bakteria dan kuman, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan
simptom selsema.
5. Memerangi kanser. Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia
berbahaya dari tubuh dengan berkesan.
6. Mencantikkan Kulit. Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan
penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama
kejadian jeragat.

7. Memperbaiki Insomnia. Mereka yang mengalami gejala susah untuk tidur memang patut amalkan vitamin c
8. Mengekalkan kolestrol sihat. Vitamin c juga mampu mengurangkan kolestrol dan mengekalkan kapilari darah yang
sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Sungguh banyak kan manfaat vitamin c untuk semua kan. Dari mak, ayah, anak-anak, ibu hamil, ibu menyusu, penghidap resdung, orang baru lepas alami kecederaan dan nak cepat baik pulih luka, nak kulit cantik semua boleh amik vitamin c.

Pelaburan yang sangat tak merugikan pun sebab korang cuma perlu belanjakan cuma 52 sen je sehari untuk sebiji vitamin C tapi khasiatnya umpama korang makan 7.5 biji buah oren. Fuhh mana nak dapat beli buah oren 7 biji dengan harga 52 sen kan?

 

photo_2016-11-27_07-57-09

Saya sangat la cadangkan sangat-sangat vitamin c ni. Amal dan rasa sendiri perubahan positifnya. Kulit makin cantik, resdung hilang, gusi tak berdarah, jerawat tak nak singgah, jerawat belakang badan dah hilang, kulit makin putih dan banyak lagi. Alhamdulillah bestttt

Jom korang dapatkan sebotol hari ni. Roger tau!

Aniey Yusoff

0137773122

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge